Άσκηση

Οι περισσότεροι από εμάς γυμναζόμαστε για να νιώθουμε και να δείχνουμε καλύτερα και επιπλέον γιατί πιστεύουμε πως η άσκηση μας κάνει καλό. Ωστόσο, πρόσφατες έρευνες έχουν καταδείξει πως η σποραδική άσκηση (μία με δύο φορές την εβδομάδα) αλλά και η εντατική γυμναστική αποδεικνύονται μάλλον ανθυγιεινή συνήθεια.

Σύμφωνα με το American Cancer Research Center & Foundation θα πρέπει να ασκούμαστε τέσσερις με πέντε φορές την εβδομάδα, υιοθετώντας ένα μέτριο πρόγραμμα γυμναστικής για τουλάχιστον 30 λεπτά τη φορά για να έχουμε εξαιρετικά ευεργετικά αποτελέσματα στην υγεία μας.  Στην έρευνα δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη γυμναστική με βάρη που «χτίζουν» οστική πυκνότητα και μυϊκή μάζα, αλλά τονίζουν πως η χρήση τους πρέπει να είναι μέτρια διότι διαφορετικά πυροδοτούν την παραγωγή ελεύθερων ριζών στο σώμα, ενώ ως μέτρια χαρακτηρίζεται η άσκηση που προκαλεί εφίδρωση αλλά δεν τραυματίζει τους μύες ή τις αρθρώσεις.

Η συχνή, μέτρια άσκηση φαίνεται πως ενδυναμώνει το μυϊκό σύστημα και μειώνει το κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού, καρδιαγγειακών νόσων, πονοκεφάλων, στρες και κατάθλιψης.

Το περπάτημα, το ποδήλατο, η άσκηση στην ύπαιθρο, η άσκηση με βάρη, οι σωματικές εργασίες όπως η κηπουρική, βοηθάνε την υγεία μας ποικιλοτρόπως, όπως:

  • Ελέγχουν το βάρος μας, τη χοληστερίνη και την αρτηριακή πίεση
  • Βοηθάνε στην καύση θερμίδων
  • Βελτιώνουν τη διάθεση
  • Μειώνουν το άγχος

Βήμα – βήμα

Το περπάτημα είναι ένας από τους πιο εύκολους τρόπους για να μένει κανείς ενεργός και δραστήριος σωματικά. Το περπάτημα, οι διατάσεις, τα καθίσματα, τα push ups, η ήπια άρση βαρών και το τρέξιμο αποτελούν ιδανικούς τρόπους άσκησης ειδικά όταν συνδυάζονται και εναλλάσσονται ώστε να αποφεύγετε την επανάληψη και  την ανία. Επιπλέον, προτιμάτε τη σωματική δραστηριότητα στις καθημερινές σας επιλογές, όπως τις σκάλες από το ασανσέρ, το περπάτημα από τα μέσα μεταφοράς όταν η απόσταση είναι κοντινή, κ.ο.κ.