Κάνετε την άσκηση ωφέλιμη για εσάς

Η σωστή φυσική δραστηριότητα είναι ευεργετική για την άμυνα του οργανισμού ενάντια στην εκδήλωση καρκίνου αλλά και πολλών ακόμη παθήσεων, απειλητικών για τη ζωή. Ωστόσο, πολλοί από εμάς δε γνωρίζουμε πώς να επιλέξουμε την άσκηση που ταιριάζει περισσότερο στον τρόπο της ζωής μας και στις εξατομικευμένες μας ανάγκες. Ποια άσκηση μας κάνει καλό; Ποια είναι η πιο κατάλληλη για εμάς; Μήπως έχουμε επιλέξει μία μορφή άσκησης που δε μας βοηθά να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα;

Επιλέγουμε την άσκηση που μας ταιριάζει
Είναι πλέον επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι η άσκηση μας κάνει καλό, ανεξάρτητα από την ηλικία μας. Οι άνθρωποι που είναι δραστήριοι σωματικά, ζούνε με καλύτερη υγεία και μειωμένα επίπεδα άγχους συγκριτικά με αυτούς που δεν ασκούνται.

Είναι επίσης γνωστό ότι θα πρέπει να απολαμβάνουμε αυτό που κάνουμε και να μη δυσανασχετούμε. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με την άσκηση.

Ο χαρακτήρας μας είναι αυτός που θα μας βοηθήσει να αποφύγουμε τη λανθασμένη επιλογή. Συγκεκριμένα:

  • Είστε κοινωνικοί ή προτιμάτε να έχετε διαθέσιμο χρόνο μόνο με τον εαυτό σας; Οι κοινωνικοί άνθρωποι είναι προτιμότερο να επιλέγουν περπάτημα ή τρέξιμο με παρέα ή ομαδικά αθλήματα, χορό ή ομαδικά προγράμματα άθλησης. Εάν ωστόσο προτιμάτε να μένετε μόνοι σας για κάποιες ώρες, τότε επιλέγετε περπάτημα ή τρέξιμο, κολύμπι ή ενασχόληση με την κηπουρική, χωρίς παρέα.
  • Χρειάζεστε ένταση ή χαλάρωση; Εάν σας αρέσει να γυμνάζεστε με ένταση, προτιμάτε αεροβικές δραστηριότητες που ανεβάζουν τον καρδιακό παλμό. Στη αντίθεση περίπτωση επιλέγετε δραστηριότητες όπως η yoga ή το taichi.
  • Είστε άνθρωπος που βάζει στόχους ή σας αρέσει να είστε ευέλικτοι και πιο χαλαροί; Στην πρώτη περίπτωση επιλέγετε δραστηριότητες που το αποτέλεσμά τους είναι μετρήσιμο, όπως τρέξιμο, τένις, πολεμικές τέχνες και άλλες «ανταγωνιστικές» δραστηριότητες. Στην περίπτωση που θέλετε η άσκησή σας να είναι χαλαρή και ευέλικτη, επιλέγετε το περπάτημα, ασκήσεις σε ομαδικά προγράμματα χαμηλής έντασης ή προπόνηση στο σπίτι με προσωπικό γυμναστή ή με παρακολούθηση μαγνητοσκοπημένου προγράμματος.

Πόσο δραστήριοι σωματικά θα πρέπει να είμαστε;

  • Οι ενήλικες θα πρέπει να ασκούμαστε τουλάχιστον 150 λεπτά σε μέτρια ένταση ή 75 λεπτά με ένταση, κάθε εβδομάδα. Είναι προτιμότερο η άσκηση να κατανέμεται σε όλη την εβδομάδα και να υπάρχουν εναλλαγές στην ένταση.
  • Τα παιδιά και οι έφηβοι θα πρέπει να ασκούνται καθημερινά για τουλάχιστον 1 ώρα σε εβδομαδιαία βάση, ενώ για 3 φορές την εβδομάδα θα πρέπει να ασκούνται έντονα.

Προέχει η ασφάλειά μας!

  • Άντρες μεγαλύτεροι των 40 ετών και γυναίκες μεγαλύτερες των 50 ετών, άνθρωποι με χρόνια νοσήματα ή με αυξημένο κίνδυνο για καρδιαγγειακή νόσο, θα πρέπει πριν ξεκινήσουν οποιαδήποτε φυσική δραστηριότητα, να εξετασθούν διεξοδικά από γιατρό και να υποβληθούν σε όποιες εξετάσεις θεωρηθούν απαραίτητες.
  • Η άσκηση πρέπει να ξεκινά αργά και η ένταση καθώς και η διάρκειά της θα πρέπει να αυξάνονται σταδιακά με το χρόνο.
  • Πριν από κάθε μορφή άσκησης είναι απαραίτητο το ζέσταμα και οι διατάσεις.
  • Πίνουμε πολύ νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη φυσική δραστηριότητα.
  • Δεν το παρακάνουμε. Δεν κερδίζουμε τίποτα με τον πόνο και την υπερκόπωση.
  • Ακολουθούμε πάντα τις οδηγίες ασφάλειας, ειδικά εάν χειριζόμαστε μηχανήματα ή αν βρισκόμαστε έξω στον δρόμο.
  • Φοράμε άνετα ρούχα και πάντα σωστά παπούτσια.

Πηγή: American Cancer Society (ACS)